2014. szeptember 4., csütörtök

A Mosható Saga- Sokadik Nap

Jelentem másfél hete mosom a pelust.
Éééééés:
Király!!!!!!!

Vicces módon pont azt szeretem benne, hogy rendszerre kényszerít.
Kétnaponta mosni kell, nincs mese.
Mióta mosom a pelust, nincs felpúpozódva összegyűlt szennyesruha. 
Eddig is így kellett volna ekkora szennyesáradattal, node a lustaság...

A Pop-in és a Little Lamb bambuszbelső+külső is erős tesztelés alatt voltak, vannak.
Átázások száma eddig: 0!!!
Csak éjszakára használunk már eldobhatósat és bizony az elmúlt héten kétszer is csurompisis lett Mór pizsije, ráadásul a popsija is kipirosodott, míg a moshatóval krémezés nélkül (!) sincs kutya baja sem, megkockáztatom, a popója szebb, mint valaha. Kivéve amikor bekakilt és nem vettem időben észre (milyenanyariadó!!!), na az kicsit kicsípte. Nem kicsit, bevallom. De egy kis shea vaj mindent megold.
Szóval a maximum idő eddig amit moshatóban töltött a kissrác, az 5 óra volt. Útonlevés, hordozóban mászkálás... Semmi ázás, semmi tocsogás.

Szerintem én kicsit túlintézkedem az öblítést is, így nem napi 5 percet, hanem napi 6-8 percet töltök a pelenkázás utáni öblögetéssel.
Ez szokás kérdése, van, aki csak a kakás pelust öblíti, én mindent. 

Egyre rutinosabb vagyok, a gyapi kérdésben vagyok még bizonytalan.
A Disana gyapjú gatyót már felavattuk, délutáni alvásnál is bevetettem és bár nem eresztett, szerintem egy éjszakát nem bírna, attól tartok, nem lanolinoztam be eléggé.
Szóval azt újracsinálom, nem egy nagy kunszt, egy éjszakára beáztatom lanolinos vízbe, szárítom és máris újra bevetésre kész lesz.

Itt tartunk most. 
Annyira pofonegyszerű, annyira nem nagy macera és olyan büszkeséggel tölt el, hogy nem szemetelünk napi 5 pelussal... 
És nem, nem lesz több a víz meg villanyszámla, ismétlem, a többi szennyessel együtt mosom a műsoros pelenkákat. 
A mosószert illetően még nem vagyok 100% környezetbarát, mert a szóda mellett Baby Dreftet használok, öblítő helyett mosóparfümöt.
De a Dreftet hamarosan kiiktatom. 
Ha már csinálom, akkor csináljam gőzerővel. :)

Amúgy a moshatózás buli!
Jó belegondolni, hogy nem az úgyis csak csepp vagyok a tengerben jeligéjű legyintős táborban vagyok már, igenis az én cseppem is számít!
Nem legyintek magamra, Mórt is arra fogom tanítani, hogy nagyonis számít, hogy ő, Mészáros Mór hogy cselekszik, hova és mit szemetel, mit használ...
Tudja magáról, hogy amit tesz, az fontos és mérvadó.
Nagy számok törvénye ide vagy oda, mindig is szar voltam matekból. 

A környezet szépségeit természetesnek vesszük.
A tenger illatát, a csodás tájakat, az állatokat.
De azért beleszarunk a közepébe. Nem fáj, mert nem a mi lakásunkban van a szemétlerakó. Ez nem kóser. Ez így van, beláthatjuk, ez tény. Megtehetjük, hogy nem veszünk róla tudomást. Simán. Csakhát én szeretném, ha Mór és majd az ő gyerekei is élvezhessék a természetet, hogy ne csak könyvekben lássanak valahavolt oroszlánokat. 

A szomszéd nevet, hogy attól még hogy én mosom a pelust, az őserdők kipusztulnak és nem változik semmi.
De ez nem igaz. Igenis változik valami.
Az abba vetett hitem, hogy amit a szűk környezetemért teszek, az hatással lesz a kisfiam szemléletére, a férjemére, a családoméra, talán egy-két barátoméra...

Van aki kinevet, bekategorizál, hogy ez van, Nuska megbolondult, ökomami lett.
Egyrészt nem lettem az, másrészt ki nem sz***ja le?!
Mindenki azt csinál amit akar.

Csodás dolog változni.

Emlékszem, pár hónapja így jöttem haza baba-mama jógáról.
"Hát, elég kakukktojás voltam a sok ezobioöko mami között. Azok a tipikus kötözgetős kendősök, meg mosható pelusosok..."
Na. Ez voltam én.
A idők változnak.
Most már Pop-In van a popin és alig várom hogy új dolgokat fedezhessek fel.

Az élet túl rövid ahhoz, hogy csak egy féle módon éljük.

Szép napot!:)
Anna


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése