2015. március 8., vasárnap

Nőnap alkalmából

Nőnap van. És én pedig elgondolkodtam 1-2 dolgon.

Kismilliónyi baba-mama csoportban benne vagyok Facebook-on és elkeserítő jelenségre lettem figyelmes.

Nőnap alkalmából gyakran feljön a nők elleni erőszak témája.
Azon kívül hogy ezzel SOKKAL többet kellene foglalkozni mint egy évben egyszer kampányszerűen, azon kívül rendkívül felszínesen közelítjük meg az egészet.

A nők elleni erőszak nem ott kezdődik, hogy megkapja az első pofont.
De mennyire hogy nem. 
"Nem értem, mit csinálsz egész nap, hogyhogy nincs elmosogatva?! Ennyi dolgod lenne!"
"Én keresem a pénzt, neked csak rendet kellene tartani!"
"Én egész nap dolgozom, nem tudnád levakarni rólam a gyereket? Te vagy az anyja nem? Ennyi dolgod van!"
"Nem most szoptattad meg? Mit kell mindig a csöcsödön lógnia?!"
"Férfi vagyok, ha ilyen dagadt maradsz, majd találok mást akire feláll."
"Gusztustalan vagy, nincs olyan felsőd ami nincs lehányva?"
"Unom már hogy mindig nyavalyogsz, terhes vagy, nem rákos beteg!"
"Jössz itt mindig a hülyeségeiddel, leszarom hogy milyen hordozót vettél az ÉN pénzemből."

Stbstbstb.
Ezeket bizony mindet láttam-hallottam-olvastam valahol. 
Anyukák sokasága keresi a megoldást hogy hogyan tehetne kedvére a szörnyszülött fickójának.
Egy pillanatra sem jut eszébe hogy hoppá, amiben ő él, az 100% verbális erőszak!
Ezt senki se köteles elviselni!

Anyák milliói élnek abban a hitben, hogy ők pusztán kiszolgálószemélyzet.
Nem gondolnak bele hogy terhességeket, szüléseket visznek végig hősiesen, gyereket nevelnek, háztartást tartanak fenn és közben az óriáscsecsemő pasijukat is próbálják kielégíteni, mindezt lesütött szemmel.

Ha máskor nem is, hát ma, Nőnapon szépen nézzünk tükörbe és gondoljuk át, mennyire faszák is vagyunk! 
És mérlegeljük hogy ehhez méltó bánásmódban van-e részünk!
S ha nem, akkor ideje változtatni. 
Tudom, nem egyszerű, de kérjünk segítséget!

Ne gondolja senki se hogy megérdemli a megalázást, lekicsinylést!
Ezt soha senkitől sem köteles senki elviselni.

Szóval állakat felszegezni és tessék minden Nőnek (f)elismerni, hogy a legjobbat érdemeljük! 
Ez nem feminizmus. Ez alap. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése