2014. október 19., vasárnap

A Mosható Saga - Két hónap után

Azt hiszem, kb 2 hónapja váltottunk át a mosható pelenka projektbe, így egy kis kihagyás után újabb beszámoló következik.

Eltelt annyi idő, hogy az újdonság izgalmának rózsaszín buborékja már kipattant, így tiszta fejjel is ítéletet tudok mondani.
Rengeteg moshatózós anyuka mondta nekem hogy nem nagy fáradozás ez az egész és mindig azt gondoltam, hogy ez süket duma, naná, hogy fáradozás, hiszen mosni kell a pelenkákat!!!!!
De most, hogy csinálom, be kell lássam, mint a hordozás esetében, tévedtem, ez egy tök szuper dolog!

Nem fogok hazudni, persze, van vele meló. De tényleg nem sok! Ami meg van, azt meg kifejezetten élvezem! 
Maximum akkor mosok gyakrabban, ha egy kedvenc pelus a szennyesben van és újra Mór valagán akarom látni. :D 

Mindenféle próbánk volt már.
A mosható pelus lazán kibírt már 4 órás autóutat, vonatozást, egész éjszakát is.
A készletünk Pop-in V2-es pelenkákból áll, egy ImseVimse patentos pelusból, illetve néhány Little Lamb bambuszbelsőből, amire vagy Bambino Mio vagy Disana gyapjúkülső kerül. (Erről bővebben pár bekezdéssel alább olvashatsz még.)
A Little Lamb-ek kivételével mindezt a Babamosoly üzletéből szereztük be, szuper kis üzlet, online a babamosoly.hu-n megtaláljátok, amúgy Debrecenben a Cegléd utcában kell őket keresni. 
Ők az egyetlen olyan üzlet az országban, ahol mosható pelenkákat, hordozókat lehet nagy választékban kapni és ahol szakértő eladók tudnak válaszolni minden kérdésedre. 

Mert bizony, kezdem kapizsgálni, ez egy szenvedély lehet, nem kicsit.
Ott lapul a tudat a fejedben minden pelenkacserénél, hogy jeee, ezt sem a kukába dobod. 
Hogy nem árad trópusi páradús hőség, amikor a gyereket kibontod a csomagból. 
Hogy a fogzós napokat kivéve egyáltalán nem kell popsikrém, nincs rá szükség.
Ez mind-mind szuper érzés.
Lehet szánalmasnak nézni hogy egy nőnek hogy lehet mindez akkora sikerélmény, de én büszkén vállalom, engem boldoggá tesz a tudat, hogy ennyi pozitív hozadéka van a moshatózásnak.

Nem lettem fanatikus azért. 
Egy-két hétig éjszakára is bevetettük a Little Lamb-eket, de Mór amúgy is nyugtalan alvó, nem tudni, volt-e összefüggés, de mintha rosszabbul aludt volna moshatóban. Lehet tévedek, de most kicsit éjjelre visszatértünk az eldobhatósra. (Viszont már csak 1-2 darab van a csomagból és ha elfogy, újra nekiugrunk az éjszakai műszaknak, próba szerencse alapon.)

A moshatózós rutin emígyen fest:

A műsoros pelusból kakifogó papírt vagy lehúzom a wc-n, vagy ha csak pisis, gyorsan átöblítem a pelenka többi részével együtt langyos vízzel, majd megy a külön szennyesládába. Ha medvés lett a pelus, akkor gallszappannal és kefével átsúrolom (a papír felfogja a 90%-át, nyugi!😉), öblítem és szennyes.
Minden másnap mosok. 
Anyukáméknál (ugye Áginál) van szárító funkció, a betéteket mosás után bedobom egy körre, pihepuhák lesznek!
Millió ellentmondásos infó van arról, hogy mivel moss, én (egyelőre) Baby Dreftet használok, pár csepp mosóparfümöt és kis löttyintésnyi almaecetet az öblítéshez. 
Nekem nincs (sajnos:(((((() szárítóm, de még a bambuszbetétek is megszáradnak 1-1.5 nap alatt. Egyelőre, aztán télen nem tudom mit lesz.

A készlet egyelőre így néz ki:

13 db Pop-In (Imádom, istenien néznek ki, jól tartanak...csak jót tudok mondani róluk!) +4 db extra betét és 2 db éjszakai turbó betét
1 db ImseVimse patentos pelus 
6 db Little Lamb bambuszbelső
1 db Little Lamb PUL külső
1 db Bambino Mio PUL külső
1 db Disana gyapjúkülső
Popolini kakifogó papírt használok hozzájuk.

Ázni eddig 3x ázott át, ebből 2x egyértelműen az volt az ok, hogy túl lazán adtam Mórra a pelust, illetve még akkor nem jöttem rá, hogy moshatózásnál mennyire fontos, hogy a cerka 6(!!) óránál álljon. 5 óránál már rizikós a dolog.;) Persze csak törpevízmű esetében, több óra után, de biztos ami tuti, legyen pontos az óránk.;)
Egyszer az ImseVimse ázott egy nagyobbat, nem jöttem rá az okára, gyanítom, hogy a kakifogó papírt bénán tettem be, kilógott a combnál és az vezethette ki a pisit..passz, n vizsgáltam át tüzetesen a dolgot. 

A moshatózásban a csodálatos, hogy tudatosabb vagyok. 
Azóta nincs felhalmozódott szennyes ünk, jeee!:)

Nem hazudok, amikor a fogzásos zöld fosást kellett súrolni, az nem volt egyszerű, de ilyenkor nyugodtan lehet eldobhatósra váltani, szenvedni nem kell.
Viszont annyit mondhatok, mióta mosom a pelust, kaka még nem folyt ki soha. Még akkor sem amikor a pelenka dugig volt. A méregdrága Pampers heti több alkalommal engedte szabadjára a medvét, úgyhogy részemről ennyi is elég lenne előnynek.

Itt tartunk most.
A Babamosolyban mondták nekem, hogy a mosható van értünk és nem fordítva.
Szóval ezt nem érdemes úgy csinálni, hogy igazából nem akarod.
Igaz ez a hordozásra, együttalvásra, mindenre. 

Ha viszont csinálod, szard le, hogy a szomszéd őrültnek hisz.
Hogy lesz, aki lenéz, mert neked örömöt okoz a kimosott pelenkákat összerakni, kikészíteni.
Aki nem érti, miért csinálod ezt az egészet.
Aki kifiguráz, ha nekiállsz pelenkákat varrni-kötni. 
Bármi, amit hittel, örömmel csinálsz, az csak jó lehet. 
Nem szánalmas, nem megszállott bolondéria. 
Az anyaság telis-tele van lehetőségekkel, hogy kísérletezz, hogy új és új kihívásokat találj, hogy kipróbáld magad ebben-abban.

Engem ez kielégít és boldog vagyok, hogy nyitottabb ember lettem, aki már nem fél új dolgokat kipróbálni.

Vann egy csomó szomszédom, aki cümmög, arcokat vág, sőt, olyan is, aki szerint az én moshatózós projektem az eldobhatós pelenkázósokat hivatott minősíteni.
Én csak annyit mondok, boldog vagyok, hogy belevágtam és buzdítok mindenkit, hogy próbálja ki, mert jó buli (és iszonyat menő egy moshatós popesz!!!), de ha nem, az sem baj!
A szomszéd le van szarva (mostmár ki se csillagozom, minek?!), mindenki tegye, amit jónak lát!

Peace! ;)

Anna




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése