2014. augusztus 25., hétfő

A Mosható Saga- Első nap

Ma elkezdtem mosható pelenkás pályafutásomat.
Hogy miért vetemedtem ilyesmire?
Íme:

-egyértelmű spórolás, a meglévő szennyeshez dobom hozzá, nem fogyasztok több áramot, vizet sem..
-1.5 tonna szemét az eldobható pelenka a pelenkás kor végéig/ gyerek. Tudom, csepp vagyok a tengerben, de határozottan nyugodtabb lelkiismerettel fekszem így le aludni. :) 
-Nem volt szimpi az eldobhatós...hogy feldagad, hogy nyomja Mór szerszámát, hogy trópusi hőség áradt belőle mindig amikor kibontottam...és bevallom, a hiperszuper nedvszívás miatt sokkal kevesebbszer cseréltem pelenkát, mint ahogy azt kellett volna. Mert hiába nem ázott át, azért mégis önmaga pisis párájában pácoltam a gyereket. Bezzeg emiatt egy szomszéd sem cseszegetett soha, pedig megérdemeltem volna. 

Szóval döntöttem. Tájékozódtam, összezavarodtam, neteztem, (félre)informálódtam, majd kiokosodtam és bevásároltam a debreceni Babamosolyban.

Kezdő készlet:

4 darab PopIn V2 pelus 

http://popin.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=11&lang=hu

1 db PopIn belső kiegészítésnek

6 db Little Lamb bambuszbelső használtan

http://biomama.hu/index.php/pelenkak/moshato-pelenkak/belso/little-lamb-bambusz-nadragpelenka-belso.html

1 db Little Lamb külső használtan

http://biomama.hu/index.php/little-lamb-meretes-nadragpelenka-kulso.html

1 db Disana gyapjúkülső

http://www.babamosoly.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=32&flypage=shop.flypage&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=42

1 tekercs Poplini papír 

http://www.babamosoly.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=4&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=218&option=com_virtuemart&Itemid=42

1 doboz lanolin
1 üveg teafaolaj

Innen indultunk. 
Felpakoltam Mórra a PopIn-t, nem reklamált.
A csomag nagyobb a Pampershez képest, de nem zavaró, viszont nagyon cuki. A többi moshatóhoz képest ez igencsak picinek számít, mondhatni csini. :)
Teljesen apuka-nagyszülő-babysitter kompatibilis cucc, előre össze lehet rakni és csak fel kell adni a gyerekre, mint egy sima pelenkát. 
Annyira izgultam, hogy nem is tudtam, a fütyi helyénél hajtottam-e vissza az egyik belső réteget, vagy a popsinál... Mint utólag kiderült, kár volt aggódni, minden a helyén volt.
Rendesen lámpalázzal adtam Mórra, a kakifogó papírt remegő kézzel helyeztem a robotos pelusba.
Aztán jött a délutáni alvás. Tízpercenként fogdostam a popóját hogy nem ázott-e át, de minden rendben volt, bő két órát aludt a kissrác, addig bőven kineteztem magam, hogy ha eljön az idő, mindent flottul csináljak, ha van kaki, ha nincs.

Mikor Mór felkelt, levettem a dugig telepisilt pelenkát, minden betét pisis volt, a külső szinte alig, szivárgás sehol, Mór bőre puha, normál hőmérsékletű, sehol a Pampersbe pállott pára-pisiszag. Király! Kicsit megnyomta a bőrét, így a méretet maximálisra állítottam a következő, vízilovas versenyzőnél. Emiatt nem aggódom, most épp hurkásodik a gyerek, de majd nyúlik ő még. :)
Rendes volt ma Mór amúgy, a szokásos, visítva tekergő menekülő műsort ma kihagyta. 
Aztán kétszer is bekakilt, egyszer kicsit, egyszer nagyon. 
Mindkét esetben tök egyszerű volt a szitu, kakifogó papír wc-n lehúz, a kakis betéteken alig maradt valami, azokat leöblítettem, dm-es gall szappannal bedörzsöltem, mentek a szennyesbe, a külsőket csak áttöröltem és kiteregettem.
Szivacsra csöppentettem pár csepp teafaolajat, azt is bedobtam a szennyes pelusbetétek közé, elveszi a szagot és fertőtlenít, pazar.
Nap végén kézzel kimostam mindent, mert még kicsi a készlet és a bambuszbetétek lassan száradnak, de így is max 10 percet molyoltam összesen, még úgy is, hogy a megvásárolt gyapjúkülsőt is belanolinoztam.
Hogy micsoda, lanolin, gyapjú, he??!!
Na, szóval használtan vettem 6 db bambuszbelső bugyiszerű pelust.
És azokhoz egy kötött, gyapjú külsőt.
Ódákat zeng a mosópelusos mamanép erről a kombóról.
Ugyanis, a bambuszbelső hiperszuper nedvszívó, természetes, hipoallergén. 
A gyapjú meg lanolinnal lekezelve a legjobb külső megoldás, állítólag semmit sem ereszt ki, mégis szellőzik. (És minden kreatív, tettrekész, kötni tudó nagymama boldogan készít egyedi gatyókat az unokájának, nem igaz?)
A lanolin a vízlepergető hatás miatt kell. Nem nagy ügy, egy kis lanolint forró vízben feloldasz, megvárod amíg langyosra hűl, beleáztatod a kifordított gyapjúpelust (én fél órára, van aki egész éjjelre..pelenka témában két egyforma infót úgysem találsz, ne reménykedj!), majd kinyomkodod a vizet, esetleg törülközőbe csavarva felitatod, majd 1-2-3 napra -fektetve- szárítod. Ezt havonta kell ismételni. 
Magát a gyapjúkülsőt csak akkor kell mosni ha kakis lesz, ugyanis a pisi semlegesedik a lanolinos gyapjúfelületen, használat után elég egy kicsit szellőztetni, így elég belőle 2-3 darab. 
Azért ez jól hangzik...

Szóval a haditerv a következő.
Itthon PopIn pelust használunk, kimozdulásnál és éjszaka bambuszbelső+gyapjúkülső kombót. Kétnaponta mosunk, ehhez lehet még kell bővíteni picit a készletet. De előbb legyünk túl a tesztüzemmódon.

Az első nap teljesen gördülékeny volt, max 10 percet foglalkoztam a pelenkákkal, az is kevesebb lesz majd, ha nem leszek ilyen lámpalázas és izgatott.:) 

Éjszakára most még eldobhatósat használunk, majd csak akkor jön éjjeli bevetés, ha már magabiztos felhasználók vagyunk. :) 

Majd jövök a fejleményekkel.
De eddig teljesen pozitív a dolog. :)

A szomszéd hörögve hebeg-habog.
Egyik azért mert minek szerencsétlenkedek mosással amikor ő örült hogy végre van eldobhatós. 
A másik azért mert szerinte bezzegökoanya kezdek lenni.

Elsőnek üzenem, hogy neki nem volt választása. Nekem van és kipróbálom, mert miért ne?!
A másodiknak pedig azt, hogy lehet hogy az ezobioöko irányba kezdtem haladni, de messze vagyok a bezzeganyaságtól. Nem szakadok meg, igazán nem nagy szám ez a mosás, túl van lihegve, már én is látom.
És ma adtam Mórnak egy egész túró rudit. Meg még egy picit, amikor tőlem kunyerált. Szóval milyenanyaazilyen?! ;) 

Anna


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése