2014. június 8., vasárnap

A legjobb tippek listája

Amikor terhes lettem, milliónyi okosságot zúdított rám a teljes szomszédság. Ez azóta sem változott. Némelyik ordas hülyeség volt, meg se hallottam. Volt, amt sajnos meghallottam és meg is fogadtam. Ám volt olyan is, amit meghallottam, megfogadtam és be is vált.
Na ezek közül osztanám meg Veletek a legjobb ötöt. Visszafelé haladok. Úgy izgisebb.
5. legjobb tanács:
Hajszárító.
A kezdetekkor Mór pokoli hasfájós volt. Semmi sem használt. 
Aztán jött egy jóbarát akinek Mórral egykorú babája van, ráadásul ő már a második gyerek, szóval tapasztalt jóbarát.
Amit javasolt, először brutálisnak hangzott. De bevált. Nem kicsit.
Annyi az egész, hogy a bekapcsolt hajszárítót a pocakra irányítod. A fehér zaj nyugtató a babának, a meleg meg a hasfájást enyhíti.
Egy időben Mór így aludt el. :) 

4. legjobb tanács:
Baby Einstein. 
Egy szuperjófej, szerb nemzetiségű anyukával és 10 hónapos babájával a Károlyi kertben ismerkedtünk meg. Szinte teljesen azonos elvek, vagy inkább úgy mondanám, ösztönök alapján gondozzuk, neveljük a gyerkőcöket. Eltekintve attól hogy ő bioboltban vásárol. Én szaranyaként ott vásárolok, ahol tudok, ahová eljutok. 
Na, szóval elmondta, hogy jut ideje a napi zuhanyra-hajmosásra, esetenként hajszárításra. Persze közben folyton sasolva a babát hogy minden oké-e. Előrebocsájtotta, hogy ellenzi a tévéztetést. De a YouTube-on talált néhány -Baby Einstein című- videót, amik nem agysejtrohasztóak, ámde 10-20 percre leköti a gyereket. 
Szkeptikus voltam. Ámde ma nehéz napunk volt. 
Kopogott a szemem az éhségtől estére.
Szóval betettem Mórt az etetőszékbe, elővettem a kölcsöntabletet és beizzítottam a Van Gogh alcímű epizódot. És ekkor Mór arca átváltozott. A zene, a színek, formák olyan izgalomba hozták hogy néha boldogan fel is kacagott. Én megvacsiztam és a hab a tortán hogy észrevétlenül egy majdnem egész adag babavacsit is bekanalazott. 
Nem tervezek ebből rendszert csinálni. De bizony Baby Einstein elő lesz kapva a rossz napokon, az fix. 

3. legjobb tanács:
Eleinte nem volt tejem. Volt, hogy egy csepp sem. Hogy mikor kezdett visszajönni? Amikor tápszerhez folyamodtunk. Tudom, tudom. 
De onnantól kezdve nem görcsöltem halálra magam azon, hogy miattam éhezik a gyerek. 
Ez segített, hogy ne apadjon el végleg a tejem. 
A végső megoldás persze nem ez volt, az a 

2. legjobb tanács volt:
Igény szerinti szoptatás.

A szoptatási kálváriámat már leírtam egy hosszú-hosszú posztban. 
De most röiden csak annyit, hogy ha nincs elég tej, vagy valami gubanc van, a legjobb megoldás: szoptatni,szoptatni,szoptatni. Nem nézni az órát, nem mérlegezni, szoptatni,szoptatni és csak szoptatni. 
Nekem 3 hónap kellett, hogy -a megfelelő szoptatási tanácsadó "parancsára" bevonuljak Mórral az ágyba és szinte ki se szálltunk onnan másfél hétig. Non-stop szoptatás. 
És csodák csodájára 3 hónap, többnyire tápszeres és táplálás és rengeteg keserves fejés után áttértünk a kizárólagos szoptatásra. 

1. legjobb tanács (de ezzel senkit nem lepek meg): 
Hordozás.
Hordozni jó. Hordozni király. Hordozni életmen(t)ő.
Nem kenguruban. Mi is azzal kezdtük. De azt én csak szállítóeszköznek nevezném. 
A hordozás lényege nem az, hogy magadra aggatod valamiben a gyereket.
Az eszköz nagyon is fontos. Hogy kényelmes és egészséges legyen Neked és a babának. Hogy összebújjon hordozó és hordozott.
Ecseteltem már milliószor az előnyeit.
Nem vagyok egy szivárványezobioöko mami. 
De a hordozás nem várt szabadságot ad.
Mór a legrosszabb napon is megnyugszik, ha kendőben van. 
Az egész lakást ki tudom takarítani, ha a hátamra pakolom.
Túléljük és megéljük a nagycsaládi karácsonyt, ha rajtam van.
Nem egész nap. Dehogy. De sokat. 


Nos, ez volt az én Top5 listám. 
Amikor a szomszéd jó tanácsokkal látott el és megfogadtam. 
Ezek nélkül lehet, hogy már kihullott volna az összes hajam, már ha még nem ugrottam volna ki a zsebkendőnyi ablakunkon.

Mi a Ti listátok?

Anna






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése