2014. április 2., szerda

Miért kérdezi? (Ági)

A szomszéd mindig valami kellemetlent kérdez. Kérdése egyszerűnek tűnik, sima érdeklődésnek, pl: mennyit hiztàl, fogytàl, szobatiszta-e már, van-e foga,a kérdések száma és tartalma végtelen! A szorongó, mefelelni akaró " egyed" azonnal válaszol, magyarázkodik, mentegetőzik, érvel. Aztán kimerülve, idegesen, mindenben megkérdőjelezve, elrontott nappal vonszolja magát tovább. Nálam bevált, amit én is tanultam, hasonló helyzetben vergődve, egy számomra nagyon fontos embertől! Azt mondta, kérdezz vissza"! Nem is értettem! Aztán kipróbàltam a gyakorlatban, és működött! Amikor a szomszéd azt mondta nekem hogy miért adtam oviba a kisfiamat, amikor még olyan kis esendő, megkérdeztem tőle hogy "miért kérdezed? " És nem tudott rá válaszolni! Makogott, meglepődött nagyon, zavartan nevetgélt majd megsértődött és áttért más témára, aztán hamarosan elköszönt! Szóval, nem kell minden kérdésre görcsösen válaszolni. Csak amire akarsz! És csak annak akiről tudod hogy miért kérdezi! Jó szándékú, a helyzetet jobbitani tudó, őszinte közlési szándék esetén  érdemes kinyitni a szánkat! Miért? Mert másként észre se vesszük hogy mi is undok szomszéddá deformálódunk! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése