2014. május 9., péntek

A hordozás nem várt mellékhatása

Emlékszem, amikor Mór megszületett, milyen pici és törékeny volt.
Hogy a fejét milyen szigorú figyelemmel tartottam, nehogy billegjen.
Lépcsőn lépegetni is alig mertem, ha a kezemben volt.
Pontosan bevésődött a fejembe, amikor először mentem le vele az emeletről. Rajtam a narancssárga pöttyös itthonka, előttem Ádám, mögöttem anya. 
Jókedvű voltam, aznap vehettem le a kötést a császársebemről és végre óvatoskodás nélkül tusolhattam le, ami a 40 fokban igazi ünnep volt.
De mire leértünk, én teljesen lefőttem, úgy féltem, hogy leesek babástul a lépcsőn.
Persze nem történt semmi baj.
Ekkor készítette anya az első családi képet hármunkról.

Mindennek már 9 hónapja.
A szorongó, mindenben bizonytalan, a babájára rettegve tekintő új-anya képe már a messze távolban egy pici pötty.
A napi 24 óra -amit együtt töltünk- nyilván felruházott némi határozottsággal, hiszen nálam jobban senki sem ismeri, érzi Mórt és a jelzéseit.

De a hordozás -a sok, már agyonragozott előnyein túl- valami olyat adott, amire nem számítottam.
Bátorságot, önbizalmat.

Egyrészt ez a fajta közelség több érzékszerven keresztül is eljuttatja hozzánk, mikor mit szeretne a baba.
Érezzük a levegővételét, halljuk a legkisebb purcintást:) és ha melege van, hamarosan nekünk is az lesz.
Ezeknek köszönhetően gyakran azelőtt reagálhatunk a jelzésekre, mielőtt igazi hangot adna a nemtetszésének, akaratának.
A természeti népeknél gyakorlatilag ismeretlen a kólika, a bukás, nyűgösködés, mert kezdetektől hordozzák a kicsiket és pillanatok alatt összehangolódik a mama meg a kicsi.
Emiatt nincs mohóság amikor eszik, mert folyton ciciközelben van, nem nyel levegőt a nagy kapkodásban, nyugodtan, ráérősen eszik, így nem fáj a pocakja, nem is kell böfiznie...
Na, szóval a hordozott baba-mama kiegyensúlyozottabb tud lenni, ez a mi tapasztalatunk. Nekem ennyi is elég lett volna ahhoz, hogy hívő legyek.

Aztán elkezdtük a hátiMórozást.
És itt jön a bátorság, önbizalom a képbe.

Előszöris hátra pakolni -akármelyik módszerrel is- a bébit-gyereket, nem kis határozottságot igényel. 
Aztán az, hogy nincs előttem, nem látom, kiélezi az érzékelésemet. 
Nem vicc, anélkül, hogy látnám, hallanám, tudom, hogy elaludt. 

Olyan utazás ez a baba-anya kapcsolatban, ami mélyebbre visz, mint azt valaha is képzeltem.

A hátiMórozás amellett, hogy nagyon kényelmes, neki jó móka, mert jobban kilát. 
A szabadságom is nagyobb, mert simán tudok enni-inni, sminkelni, ágyat kinyitni, anya Kiskegyed-ét átlapozni, róni a lépcsőfokokat és Benji öcsém Toffifee készletét megdézsmálni.

A hordozás már egymagában felturbózta anyai önértékelésem. De hogy a hátihordozás feltette a habra a cseresznyét, az tuti.

Innen tényleg messze az az első parázós lépcsőzés...

A szomszéd szerint a háton hordozott gyerekek büntiben vannak. 
Szerintem meg le van sz***va.;)

Anna

U.i.: Már csak azt kéne kiszuperálni, hogy a hátamon alvó Mórt észrevétlenül tudjam az ágyba áttranszportálni. Ma délután sikerült először. Szóval nem reménytelen.:)




2 megjegyzés:

  1. Szia,melyik hordozókat ajánlod?Gondolok pl márkákra is.Köszönöm,ha válaszolsz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,

      Nekem a karikás kendő az abszolút kedvencem, ajándékba kaptam, Sakura Bloom márkájú.
      Sajnos itthon nem kapható, de Ausztriából is lehet rendelni. Nem olcsó, de szuperkényelmes akár hosszabb időkre is.

      Csatosból Liliputink van, ami csudajó!

      Mei-tai-unk a Hoppediztől van, konkrétan Hop-Tye a neve, ezt is nagyon szeretem!

      Attól függ, mennyit hordozol..

      Törlés