2014. május 12., hétfő

Nyűgös napok

Van, hogy rossz napom van.
Amikor legszívesebben ki se kelnék az ágyból. 

Mór előtt az ilyen napokon ezt néha akár meg is tehettem.
Laptop az ágyba, Született feleségek, Jóbarátok, Gossip Girl, Szex és New York maratont tartottam, mikor mihez szottyant kedvem.
Nézegettem a kedvenc epizódokat, a kaját házhoz rendeltem, vagy lesétáltam a kisboltba és vettem némi zsemlét, felvágottal, joghurttal, meg szívecskés és/vagy cseresznyés gumicukrot.
Szóval minden a passziózásról szólt. 
Ha front volt, vagy megjött, ez sokat segített rajtam.

Ám attól még, hogy anya lettem, most is megesik, hogy ölni tudnék egy ilyen passziózós napért.
Hiszen frontok most is vannak. Tegnap-ma például hidegfront. A császárhegem úgy fáj, mintha most szültem volna (igen szomszéd, szerintem a császár is szülés!).

Node van valaki, aki nálam is jobban kivan. Mór.
Nem tudom, hogy a hideg miatt, vagy úgy is, de láthatóan fáj az ínye-foga. 
Visít, nyekereg, csapkod, majd egy másodperc múlva mosolyog. Kiszámíthatatlan.
Én meg -mivel nem vagyok a szomszéd anya- kissé nehezen viselem, hogy ha fejemre állok, sem tudom "megjavítani" a babámat. 

Szóval úgy döntöttem, próbáljunk kompromisszumos megoldást találni.
Beüzemeltem némi Jóbarátokat a tévébe, Mórt a hátamra kötöttem, ráültem egy óriáslabdára a tévé előtt és rugózni kezdtem. 

A kísérlet sikeresen zárult. Én anélkül "semmittehettem", hogy Mórt hanyagoltam volna, ő pedig nem sokkal később boldogan elaludt rajtam.

Persze ez nem olyan, mint régen. 
Nem is segít maradéktalanul a frontérzékenységen, nehéz napon. 
De mégis jobb, mint mártír módjára egész nap járkálni egy ugyanúgy nyűgös babával.

A szomszéd sosem dől ki, soha nincs elege. 
Nem áll fejét fogva a bömbölő gyerek fölött és nem fordul meg a fejében, hogy kicsit, de csak kicsit ki szeretne szaladni a világból.
Ő nem sír, de még csak nem is fojtogatja a sírás. Mert milyen anya az olyan...ugyebár. 

Számomra az a néhány epizód Jóbarátok olyan gyógyító, pihentető hatású volt, mintha amikor anno ölemben a laptoppal tettem a semmit.
Csak most a hátamon szuszogott a kisfiam.
És megállíthatatlanul rugóztam a labdán.

Talán tartalmasabb programot is kitalálhatnék. 
Talán -ha megfeszülnék- sikerülne megvígasztalnom Mórt, mozgalmas játékokkal, programokkal.
De van, hogy anyának is rossz napja van, nem csak neki. Hogy anyának sem megy a játék, nem csak neki.
Igenis van olyan. 
És bizony anya -mint anno- ma házhoz rendeli az ebédet.
A szomszéd meg -aki nyilván nem érzi a frontot és a viharban is épp a biopiacra bringázik, hogy egy hétre előre bevásároljon- le van sz***va.

Üdv,
Anna


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése