2014. május 5., hétfő

Anyák napja=katarzis?

Tegnap volt az anyák napja.
Nekem az első, mint anyuka.
Tulajdonképpen furcsa volt, katarzist vártam, helyette mélázgatás, agyalgatás lett osztályrészem.

Lehet, páran meg akarnak majd kövezni -például a szomszéd-, de én az anyaságot nem nagybetűsen élem meg. 
Nem magasztalok senkit és semmit az egekbe, nem használok máshogy szavakat, mint eddig.
Én nem használom a gyermek szót, csak ha ironizálok. Nekem a gyermek a gyerek.
Az anyát kis betűvel írom. 
A terhességet nem neveztem áldott állapotnak, a végén egyáltalán nem is éreztem annak.
A szülést kifejezetten rosszul éltem meg, a szoptatás is kínszenvedés volt az első három hónapban. Most sem könnyű, a ma 9 hónapos Mór szinte kizárólag anyatejen él, amit néha megnehezít, hogy tejkövekkel küzdök.
Bevallottan kipurcanok egy-egy nap végére.
Nem vagyok tökéletes anya. Az arcomat nem járja át az áhitat.

De nem azért, mert nem vagyok boldog, vagy mert nem szeretem a végtelenségig a fiacskámat.

Hanem mert számomra ez az egész tök természetes.
Mór itt van, idepottyant közénk, felforgatta az életünket, de mi sem természetesebb ennél.
Megváltoztam? Meg hát! 
A tűrő- és teherbíróképességem határai számomra is meglepő módon tolódnak egyre kifele.
Már nem nyomkodhatom a szundit az ébresztőn. Mivelhogy az ébresztőm az orromat csavarva, a szememet kapirgálva kelteget.
Kevesebbet sírok, mert nem akarom Mórt megijeszteni. De sokkal többször érzékenyülök el, mint valaha.
Határozottabb, bátrabb, tettrekészebb vagyok.
Jobban értékelem a nyugalmat, csendet, mint korábban.
Stb.

De mindez teljesen természetes, ezekre Mór tanít, tréningez.

Mindettől függetlenül ugyanaz az infantilis, bohémlelkű, szépet-vidámat kutató, édességimádó, lökött tyúk vagyok, mint Mór előtt.

"Csak" kiteljesedettebbnek érzem magam.

Anyák napja alkalmából ezeken gondolkodtam. 
Tudom, hogy amit végigcsináltam, csinálok, a legnagyobb dolog a világon. Hogy nincs ennél szebb és csodálatosabb.
De mindezeken túl számomra ez a legTERMÉSZETESEBB állapot a világon. 
Nem áldott, nem katartikus. 
Hanem egyértelmű.
Mi mást is tennék? Mi más is lennék, mint Mór anyukája?:)
Pl lehetnék szomszéd...de lesz***m.;)

Anna








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése